Miasto i Gmina Sanniki

  • Skocz do głównej treści strony
  • Skocz do menu nawigacyjnego i logowania

Nawigacja i wyszukiwanie

Nawigacja

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

Szukaj

 


 

 

 ---------------------------------------------------------------------

I N F O R M A C J A

W sprawie zgłoszenia zgonu prosimy  o uprzedni kontakt telefoniczny z tut. USC oraz o umieszczenie  w skrzynce korespondencyjnej znajdującej się przed budynkiem Urzędu Miasta i Gminy Sanniki następujących dokumentów i danych informacyjnych:

- karta zgonu wystawiona przez podmiot stwierdzający zgon ( uprzednio prosimy o przesłanie scanu lub zdjęcia karty zgonu oraz dowodu osobistego osoby zmarłej na adres e-mail tut. urzędu sanniki@zgwrp.org.pl  lub na telefon komórkowy urzędu: 516 369 850 )

- dowód osobisty osoby zmarłej

 - informacja o wykształceniu osoby zmarłej (do statystyki GUS) – dane można przekazać telefonicznie

- dane osoby zgłaszającej zgon: imię/imiona , nazwisko, nr tel. kontaktowego, stopień   pokrewieństwa w stosunku do osoby zmarłej ( dane można przekazać telefonicznie)

- zezwolenie z Prokuratury na pochowanie zwłok –  w przypadku znalezienia zwłok

Rejestracja zgonu zostanie dokonana w Urzędzie Stanu Cywilnego w Sannikach niezwłocznie w dniu przekazania dokumentów ( w tym scanu lub zdjęcia jak wyżej). Po rejestracji zgonu osobie zgłaszającej zgon wydany zostanie odpis skrócony aktu zgonu oraz dokument dla administratora cmentarza ( do pochówku).

W sprawie jakichkolwiek pytań prosimy o bezpośredni kontakt z Urzędem Stanu Cywilnego w Sannikach pod nr tel. (24) 27 77 818

UWAGA !

Dla usprawnienia załatwiania innych wniosków rekomendujemy ich składanie drogą elektroniczną na skrzynkę podawczą urzędu e-Puap: /cys5ul306r/SkrytkaESP .

Jeżeli nie jest to możliwe, zalecamy przesyłanie scanów wniosków zawierających  własnoręczny czytelny podpis - drogą elektroniczną na urzędowy adres e-mail: sanniki@zgwrp.org.pl, po czym niezwłoczne, w miarę możliwości złożenie oryginałów tych wniosków w skrzynce korespondencyjnej umieszczonej przed budynkiem Urzędu Miasta i Gminy Sanniki lub przesłanie oryginału podpisanego wniosku za pomocą operatora pocztowego.

Wnioski papierowe składane bezpośrednio do Urzędu będą wrzucane tylko do skrzynki umieszczonej przed urzędem.

Sprawy pilne – po przesłaniu na adres e-mail: sanniki@zgwrp.org.pl lub telefon kontaktowy urzędu :: 516 369 850 scanu lub zdjęcia wniosku.

Na wnioskach w sprawach z zakresu usc, dowodów osobistych i ewidencji ludności - prosimy o podawanie danych kontaktowych (nr telefonu, ewentualnie adres poczty e-mail), co nie jest obowiązkowe, ale ułatwi i przyśpieszy załatwienie sprawy.

Wzory wniosków z zakresu usc, dowodów osobistych i ewidencji ludności, dostępne są na stronie: www.sanniki.pl w formie załączników do niniejszej informacji.

W sprawach z zakresu usc, dowodów osobistych i ewidencji ludności prosimy okażdorazowy kontakt telefoniczny pod nr: (24) 2777818 przed złożeniem wniosków papierowych w skrzynce korespondencyjnej dostępnej przy wejściu do Urzędu.

 

Druki formularzy USC - .zip

-----------------------------------------------------

 

 

 

INFORMACJA NA TEMAT PUNKTU SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH (PSZOK) DLA MIASTA I GMINY SANNIKI

Zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. art. 3 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach gminy maja obowiązek tworzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK). PSZOK dla Miasta i Gminy Sanniki zlokalizowany jest na terenie oczyszczalni ścieków w miejscowości Sanniki przy ul. Polnej. Czynny w każdą środę w godz. od 10.00 do 17.00, tel. 513-108-111, 24 277-78-19. W sytuacji braku odbioru odpadów z PSZOK w wyznaczonym terminie na stronie Urzędu Miasta i Gminy Sanniki zamieszczona zostanie informacja o zaistniałej sytuacji.

Do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zlokalizowanego przy ul. Polnej w Sannikach mieszkańcy Miasta i Gminy Sanniki mogą dowozić odpady takie jak:

1. szkło,
2. papier, tekturę (makulatura), opakowania wielomateriałowe,
3. metale i tworzywa sztuczne,
4. przeterminowane leki i chemikalia,
5. odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igły i strzykawki
6. zużyte baterie i akumulatory,
7. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
8. meble i inne odpady wielkogabarytowe,
9. zużyte opony,
10. odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne,
11. odpady tekstyliów i odzieży,
12. odpady komunalne niebezpieczne.

Jesteś tutaj: Start

Miasto i gmina Sanniki:

  • Aktualności
  • O mieście i gminie
  • Historia i etnografia
  • Władze i sołectwa
  • Urząd miasta i gminy
  • Projekty
  • Ogłoszenia
    • Nieruchomości
    • Tablica informacyjna
  • Konsultacje społeczne
  • Strefa przedsiębiorcy
  • Galeria zdjęć
  • Psy do adopcji
  • Sport
  • Praca
  • Inne strony internetowe
  • Koronawirus
  • Archiwum

Jednostki gminne:

Miejsko - Gminny Ośrodek Kultury

Miejsko - Gminna Biblioteka

Przedszkole Samorządowe

 

Odnośniki:

Aktualności

Wytyczne dla rolników zatrudniających cudzoziemców

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: czwartek, 14 maj 2020 06:44
Super User
Odsłony: 5457

 

https://gis.gov.pl/aktualnosci/wytyczne-mrirw-i-gis-dla-producentow-rolnych-zatrudniajacych-cudzoziemcow-przy-pracach-sezonowych-w-zwiazku-z-rozprzestrzenianiem-sie-wirusa-sars-cov-2-warszawa-08-05-2020-r/

 

Ułatwienia w przyjeździe pracowników sezonowych do Polski

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: środa, 13 maj 2020 09:33
Super User
Odsłony: 5397

 

https://www.gov.pl/web/rolnictwo/ulatwienia-w-przyjezdzie-pracownikow-sezonowych-do-polski

 

Informacja

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: piątek, 08 maj 2020 14:48
Super User
Odsłony: 1349

 

 

Wsparcie ARiMR

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: środa, 06 maj 2020 12:16
Super User
Odsłony: 5533

 

ARiMR udziela wsparcia w obszarze nawodnienia w gospodarstwie

Rolnicy, którzy chcą otrzymać dotację z ARiMR na inwestycje w nawadnianie gospodarstwa, mają na to czas do 20 lipca 2020r. Poniżej znajduje się szereg informacji, które przybliżą, na jakie inwestycje można uzyskać wsparcie w ramach „Modernizacji Gospodarstw Rolnych” obszar nawadnianie w gospodarstwie.

 

Czy w obszarze nawadniania można uzyskać wsparcie do budowy:

  • klasycznych oczek wodnych (w tym na ogródkach działkowych),
  • studni na potrzeby gospodarstwa domowego,
  • zbiorników poprawiających jedynie stosunki wodne na danym areale bez konieczności nawadniania upraw (np. do pojenia zwierząt)?

Zasady i kryteria przyznawania pomocy na inwestycje realizowane w obszarze nawadniania w ramach operacji typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” zostały zawarte w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 21 sierpnia 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w gospodarstwach rolnych” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 -2020 (Dz. U., poz. 1371 z późn. zm.).

O pomoc w ramach tego mechanizmu wsparcia może ubiegać się rolnik (np. osoba fizyczna), m.in. jeśli jest posiadaczem samoistnym lub zależnym gospodarstwa rolnego o powierzchni nie mniejszej niż 1 ha i nie większej niż 300 ha gruntów ornych, sadów, łąk trwałych, pastwisk trwałych, gruntów rolnych zabudowanych, gruntów pod stawami lub gruntów pod rowami, położonego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej chyba, że prowadzi dział specjalny produkcji rolnej.

Zgodnie z przepisami rozporządzenia, pomoc przyznaje się na operacje obejmujące wyłącznie inwestycje związane bezpośrednio z działalnością rolniczą w celach zarobkowych i działalność ta nie jest prowadzona w celach naukowo-badawczych. Zgodnie z ww. rozporządzeniem, rolnik będący osobą fizyczną prowadzi działalność rolniczą w celach zarobkowych, jeżeli w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o przyznanie pomocy uzyskał przychód ze sprzedaży produktów rolnych w wysokości, co najmniej 5 tys. zł, udokumentowany fakturą VAT lub fakturą VAT RR, lub wydrukiem paragonu fiskalnego kas rejestrujących, lub dokumentacją podatkową podatku dochodowego od osób fizycznych (wyjątek od konieczności dokumentowania powyższego dotyczy jedynie osób, które prowadzą działalność rolniczą krócej niż ww. 12 miesięcy).

Pomoc w ww. obszarze wsparcia przyznawana jest, jeżeli inwestycja objęta tą operacją spełnia również niżej wymienione warunki określone w art. 46 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1698/2005 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 487, z późn. zm.) – dalej: „rozporządzenie 1305/2013”.

Do rodzajów inwestycji podlegających wsparciu, należą inwestycje:

  • dotyczące ulepszenia istniejących instalacji nawadniających lub elementu infrastruktury nawadniającej na stanie wód co najmniej dobrym (art. 46 ust. 4 akapit pierwszy rozporządzenia 1305/2013),
  • dotyczące ulepszenia istniejących instalacji nawadniających lub elementu infrastruktury nawadniającej na stanie wód mniej niż dobrym (art. 46 ust. 4 akapit drugi lit. a) i lit. b) rozporządzenia 1305/2013 w związku z akapitem pierwszym),
  • w istniejącą instalację, które wpływają jedynie na efektywność energetyczną, lub polegające na utworzeniu zbiornika, lub prowadzące do wykorzystywania odzyskanej wody, które nie wpływają na jednolitą część wód podziemnych lub powierzchniowych (art.46 ust. 4 akapit trzeci rozporządzenia 1305/2013),
  • które doprowadzą do powiększenia netto nawadnianego obszaru, na stanie wód co najmniej dobrym (art. 46 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia 1305/2013),
  • które doprowadzą do powiększenia netto nawadnianego obszaru i są połączone z inwestycjami w istniejącą instalację nawadniającą, na stanie wód mniej niż dobrym (art. 46 ust. 6 akapit pierwszy rozporządzenia 1305/2013).

Wsparcie w obszarze nawadniania w gospodarstwie udzielane jest w formie refundacji części kosztów  kwalifikowalnych, które obejmują m.in. wskazane poniżej koszty na potrzeby nawadniania w gospodarstwie.

Zakres kosztów kwalifikowalnych w obszarze nawadniania obejmuje koszty:

- wykonania ujęć wody na potrzeby nawadniania w gospodarstwie, w tym studni lub zbiorników;
-
zakupu nowych maszyn i urządzeń, wykorzystywanych do nawadniania w gospodarstwie,
w szczególności do poboru, mierzenia poboru, magazynowania, uzdatniania, odzyskiwania lub rozprowadzania wody, a także nowych instalacji do rozprowadzania wody oraz instalacji nowych systemów nawadniających i systemów do sterowania nawadnianiem;

- budowy, zakupu lub instalacji elementów infrastruktury technicznej niezbędnych do nawadniania w gospodarstwie, w tym zakupu i instalacji urządzeń do pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych;

- zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania na potrzeby nawadniania w gospodarstwie;

- opłat za patenty lub licencje oraz

- ogólne (związane np. z opracowaniem dokumentacji technicznej).

Każda inwestycja w nawadnianie powinna już mieć lub ma mieć zainstalowany system pomiaru wody umożliwiający mierzenie zużycia wody w odniesieniu do wspieranej inwestycji.

Wykaz dokumentów jakie należy złożyć wraz z wnioskiem o przyznanie pomocy w ramach operacji typu „Modernizacja…”, został określony w § 13 ust. 3 rozporządzenia. Niektóre z tych dokumentów składa się w zależności od rodzaju realizowanej operacji, czy też podmiotu, który planuje ubiegać się o pomoc w tym instrumencie wsparcia.Z kolei w§ 14 ust. 1a) ww. rozporządzenia, wskazane zostały tzw. dokumenty preselekcyjne, których niedostarczenie w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia. Do dokumentów tych, w naborze prowadzonym w dniach 21.02.2020 r. – 20.07.2020 r., w zależności od zakresu realizowanej inwestycji, (np. budowa studni, pobór wody w celu nawadniania gruntów lub upraw w gospodarstwie) należą, składane w formie kopii:

  • decyzje zatwierdzające projekt robót geologicznych na wykonanie ujęcia wód podziemnych wraz z kopią tego projektu, wykonanego zgodnie z przepisami Prawa geologicznego i górniczego – w przypadku gdy operacja obejmuje inwestycję dotyczącą wykonania ujęcia wód podziemnych wymagającą sporządzenia takiego projektu, a podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy nie posiada w dniu składania wniosku o przyznanie pomocy pozwolenia wodnoprawnego lub
  • pozwolenia wodnoprawne wraz z kopią operatu wodnoprawnego, na podstawie którego wydano to pozwolenie – w przypadku gdy operacja obejmuje inwestycję dotyczącą wykonania ujęcia wód podziemnych lub powierzchniowych, na realizację której jest wymagane uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego, a podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy w dniu składania wniosku o przyznanie pomocy posiada pozwolenie wodnoprawne, lub
  • pozwolenia wodnoprawne na pobór wód powierzchniowych lub podziemnych w celu nawadniania gruntów lub upraw wraz z kopią operatu wodnoprawnego, na podstawie którego wydano to pozwolenie – w przypadku gdy operacja obejmuje inwestycję dotyczącą poboru wód powierzchniowych lub podziemnych w celu nawadniania gruntów lub upraw, na realizację której jest wymagane uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego, z wyłączeniem przypadku gdy operacja obejmuje również inwestycję dotyczącą wykonania ujęcia wód podziemnych, w przypadku której podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy dołącza dokumenty o których mowa w pkt. 1,lub
  • zgłoszenia wodnoprawne wraz z zaświadczeniem o niezgłoszeniu sprzeciwu do zgłoszenia wodnoprawnego – w przypadku gdy operacja obejmuje inwestycję wymagającą dokonania zgłoszenia wodnoprawnego, lub
  • opinia w zakresie możliwości zaopatrzenia w wodę do celów nawadniania w gospodarstwie z wód podziemnych, sporządzona przez osobę posiadającą kwalifikacje w zawodzie geolog, w zakresie czynności polegających na wykonywaniu, dozorowaniu i kierowaniu pracami geologicznymi - w kategorii IV lub V, określonych w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze - w przypadku gdy operacja obejmuje inwestycję dotyczącą wykonania ujęcia wód podziemnych, która nie wymaga sporządzenia projektu robót geologicznych na wykonanie ujęcia wód podziemnych zgodnie z przepisami Prawa geologicznego i górniczego, lub uzyskania pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie ujęcia wód podziemnych. W obecnie prowadzonym naborze, opinia ta będzie mogła zostać złożona przez wnioskodawcę (jeżeli dotyczy danej operacji) w ramach uzupełnień, tj. na wezwanie ARiMR do usunięcia braków we wniosku.

Podsumowując, pomoc na wykonanie zbiornika wodnego lub studni może zostać udzielona w ramach operacji typu „Modernizacja…” jeżeli zostaną spełnione kryteria dostępu dotyczące zarówno Wnioskodawcy, jak i planowanej operacji określone w art. 46 rozporządzenia nr 1305/2013 oraz w rozporządzeniu wykonawczym dla ww. typu operacji.

Co do zasady,nie podlegają więc dofinansowaniu klasyczne „oczka wodne”przydomowe czy też na ogródkach działkowych,jak również inne zbiorniki nie użytkowane w celach nawadniania upraw rolniczych a służące tylko i wyłącznie retencjonowaniu wody, jak również inwestycje wpisujące się w ww. założenia jednak planowane do realizacji przez osoby, które nie prowadzą działalności rolniczej w celach zarobkowych (nie będąc osobą, która prowadzi działalność rolniczą jako osoba fizyczna krócej niż ww. 12 mies., nie mogą udokumentować przychodu z takiej działalności). Tym samym nie podlega także wsparciu w tym obszarze budowa studni do celów zaopatrzenia w wodę gospodarstwa domowego ani studnia w celach zaopatrzenia gospodarstwa rolnego w wodę do celów wyłącznie pojenia zwierząt.

Szczegółowe informacje oraz dokumenty aplikacyjne dotyczące nawadniania znajdują się na stronie www.arimr.gov.pl w zakładce: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 / Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – działania / Poddziałanie 4.1.3 Modernizacja gospodarstw rolnych – w obszarze nawadniania w gospodarstwie - nabór 21 lutego do 20 lipca 2020 r.

Dodatkowo, zwracam uwagę że Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej opracowuje „Program przeciwdziałania niedoborowi wody na lata 2021–2027 z perspektywą do roku 2030”. Rada Ministrów Uchwałą nr 92 z dnia 10 września 2019 r. przyjęła  „Założenia do Programu przeciwdziałania niedoborowi wody na lata 2021–2027 z perspektywą do roku 2030” (M.P. z 2019 r. poz. 941).

Głównym celem Programu będzie wieloaspektowe określenie, a następnie wdrożenie działań, których realizacja zwiększy retencję wody i umożliwi zatrzymanie jej przez długi czas w środowisku. Program będzie uwzględniać wszystkie rodzaje retencji wód powierzchniowych wyróżniane ze względu na skalę – dużą, małą i mikro retencję oraz rodzaj retencji – naturalną i sztuczną. Program przeciwdziałania niedoborowi wody obejmie także retencję krajobrazową oraz glebową. W ramach Programu planowane jest opracowanie zestawienia działań z uwzględnieniem m. in. podziału na obszary dorzeczy i regiony wodne, wskazanie efektów realizacji działań, podmiotu odpowiedzialnego za ich realizację oraz źródła finansowania. Projekt zostanie poddany konsultacjom społecznym, którym towarzyszyć będzie kampania informacyjno-promocyjna. W Założeniach do Programu przewidziano się m.in.:

  • realizację i odtwarzanie obiektów małej retencji i mikroretencji na terenach rolniczych,
  • promowanie i wdrażanie zabiegów agrotechnicznych zwiększających retencję glebową,
  • realizację i odtwarzanie stawów hodowlanych,
  • przywracanie oraz nadawanie funkcji nawadniającej systemom melioracyjnym.

 

Informacja z ARiMR

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: środa, 06 maj 2020 12:14
Super User
Odsłony: 5631

 

W maju kończą się dwa popularne nabory z PROW 2014-2020

Wnioski o pomoc na „Restrukturyzację małych gospodarstw” oraz „Modernizację gospodarstw rolnych” w obszarze D można składać do 29 maja w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Działania finansowana są z PROW na lata 2014-2020.

60 TYS. ZŁ NA ROZWÓJ MAŁEGO GOSPODARSTWA

O wsparcie finansowe z tego programu może ubiegać się rolnik posiadający gospodarstwo obejmujące co najmniej 1 ha użytków rolnych lub nieruchomość służącą do prowadzenia produkcji w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej. Wielkość ekonomiczna takiego gospodarstwa musi być mniejsza niż 13 tys. euro.

Wniosek może złożyć osoba zarówno ubezpieczona w KRUS, jak i w ZUS. Nie ma również zakazu jednoczesnego prowadzenia działalności gospodarczej lub pracy na etacie. Pod jednym warunkiem – dochód lub przychód z działalności rolniczej musi stanowić co najmniej 25 proc. całości dochodów lub przychodów.

Rolnik, który zdecyduje się na rozwój swojego małego gospodarstwa, może uzyskać na ten cel 60 tys. zł bezzwrotnej premii. Jest ona wypłacana w dwóch ratach: 80 proc. (48 tys. zł) po spełnieniu warunków określonych w decyzji o przyznaniu pomocy, a 20 proc. (12 tys. zł) po prawidłowej realizacji biznesplanu. Dotację  można przeznaczyć wyłącznie na działalność rolniczą lub przygotowanie do sprzedaży produktów rolnych wytworzonych w gospodarstwie. Co najmniej 80 proc. otrzymanej  premii  należy wydać na inwestycje w środki trwałe.

Premia może być przyznana tylko raz w czasie realizacji PROW 2014-2020. W przypadku małżonków pomoc może otrzymać tylko jedno z nich, niezależnie od tego czy prowadzą wspólne, czy odrębne gospodarstwa.

DO 500 TYS. ZŁ NA INWESTYCJE W GOSPODARSTWIE

Ta propozycja wsparcia skierowana jest do rolników, którzy planują zrealizować w swoim gospodarstwie inwestycje polegające m.in. na zakupie nowych maszyn i urządzeń rolniczych, w tym ciągników, budowie czy modernizacji budynków gospodarskich.

O pomoc mogą ubiegać się rolnicy posiadający gospodarstwa, których wielkość ekonomiczna musi być nie mniejsza niż 13 tys. euro i nie większa niż 200 tys. euro. Wyjątek stanowią rolnicy, którzy będą wspólnie składać wniosek o przyznanie wsparcia. W takim przypadku dolna granica wielkości ekonomicznej pojedynczego gospodarstwa może być mniejsza niż 13 tys. euro, przy czym suma wielkości ekonomicznej wszystkich gospodarstw musi wynosić co najmniej 15 tys. euro, a po zrealizowaniu inwestycji wielkość ekonomiczna gospodarstwa każdego ze wspólnie wnioskujących rolników osiągać wartość co najmniej 13 tys. euro.

Pomoc przyznawana jest w postaci refundacji poniesionych kosztów na realizację danej inwestycji. Poziom dofinansowania wynosi standardowo 50 proc. poniesionych kosztów kwalifikowanych, 60 proc., gdy o pomoc ubiega się młody rolnik lub gdy wniosek składny jest przez osoby wspólnie wnioskujące. Maksymalna kwota wsparcia nie może przekroczyć 500 tys. zł, przy czym w przypadku inwestycji niezwiązanych bezpośrednio z budową, modernizacją budynków inwentarskich, w tym ich wyposażeniem lub budową, lub modernizacją magazynów paszowych w gospodarstwach,
w których jest prowadzona produkcja zwierzęca - maksymalna wysokość pomocy wynosi 200 tys. zł.

WNIOSKI DO 29 MAJA

W obu kończących się w ostatni piątek maja naborach wnioski o przyznanie wsparcia należy dostarczać do oddziałów regionalnych ARiMR. W związku z obowiązującym na terenie kraju stanem epidemii wnioski można przekazać w następujący sposób: w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą, za pośrednictwem platformy ePUAP lub przesyłką rejestrowaną nadaną w placówce Pocztą Polskiej. Dokumenty można również dostarczyć do specjalnych wrzutni, które ustawione są w placówkach terenowych Agencji.

 

Informacja dla rodziców przedszkolaków

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: czwartek, 30 kwiecień 2020 13:39
Super User
Odsłony: 5654

 

Szanowni Państwo,

Rodzice dzieci  uczęszczających do Przedszkola Samorządowego w Sannikach

W związku z informacją przekazaną na konferencji prasowej przez Premiera Rzeczypospolitej Polskiej  Mateusza Morawieckiego, w sprawie wznowienia działalności żłobków i przedszkoli od 6 maja 2020 r. Burmistrz Miasta i Gminy informuje, że po konsultacji z Dyrektorem Przedszkola Samorządowego podjął decyzję o nieuruchamianiu przedszkola w dniu 6 maja 2020 r.

Przedszkole pozostanie zamknięte co najmniej do dnia publikacji jasnych zasad organizacji zajęć, sposobów zabezpieczenia dzieci oraz pracowników prowadzących zajęcia  opiekuńcze oraz obsługę przedszkola.

Dokładne informacje zamieszczane będą na bieżąco po ukazaniu się oficjalnych informacji rządowych.

Burmistrz Miasta i Gminy Sanniki

/-/ Gabriel Wieczorek

 

Święto Flagi

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: czwartek, 30 kwiecień 2020 13:32
Super User
Odsłony: 5430

 

 

Woda

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: czwartek, 30 kwiecień 2020 12:26
Super User
Odsłony: 5466

 

 

Informacja

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: poniedziałek, 27 kwiecień 2020 13:21
Super User
Odsłony: 5511

 

W związku z okresem nasilonych prac polowych, Powiatowy Lekarz Weterynarii w Płocku przypomina o obowiązku przestrzegania zasad bioasekuracji. Przemieszczanie ludzi i maszyn rolniczych „gospodarstwo – pole – gospodarstwo” zagraża zawleczeniem wirusa ASF ze środowiska do stada świń. Jedyną metodą zabezpieczenia świń przed ASF jest rygorystyczne przestrzeganie zasad bioasekuracji.

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Płocku
lek. wet. Marek Sankiewicz

 

ARiMR: Wydłużone terminy naborówz PROW 2014-2020

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: poniedziałek, 27 kwiecień 2020 13:18
Super User
Odsłony: 5318

 

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, z powodu utrudnień związanych z pandemią koronawirusa, wydłużyła terminy naborów wniosków o przyznanie pomocy z PROW 2014-2020 na inwestycje chroniące przed ASF lub powodzią, a także w nawadnianie gospodarstw.

Do 17 czerwca 2020 r.przedłużony został termin na dostarczanie wniosków w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych
i katastrof”. Ta propozycja pomocy skierowana jest do dwóch grup odbiorców.

Pierwszą stanowią rolnicy, którzy zajmują się chowem lub hodowlą nie mniej niż 50 sztuk świń, i chcą zrealizować inwestycje chroniące ich gospodarstwa przed rozprzestrzenianiem się wirusa ASF.Na tego typu przedsięwzięcia mogą otrzymać maksymalnie 100 tys. zł, przy czym wysokość dofinansowania przyznanego przez ARiMR nie może przekroczyć 80 proc. kosztów kwalifikowanych zrealizowanej inwestycji. Pomoc można otrzymać m.in. na wykonanie ogrodzenia chlewni, utworzenie lub zmodernizowanie niecki dezynfekcyjnej, wyposażenie gospodarstwa w urządzenie do dezynfekcji.

Drugą grupą, do której kierowane jest wsparcie, są spółki wodne lub związki spółek wodnych, w których większość stanowią rolnicy posiadający grunty rolne. Na inwestycje
w sprzęt do utrzymania urządzeń wodnych służących zabezpieczeniu gospodarstw rolnych przed zalaniem, podtopieniem lub nadmiernym uwilgoceniem spowodowanym przez powódź lub deszcz nawalnymogą one otrzymać maksymalnie 1 mln zł. Także w tym przypadku limit dofinansowania wynosi 80 proc. kosztów kwalifikowanych zrealizowanej inwestycji.

Z kolei rolnicy, którzy chcą ubiegać się w Agencji o dotację na inwestycje w nawadnianie gospodarstwa, mają teraz na to czas do 20 lipca 2020 r.

O pomoc, która realizowana jest w ramach działania „Modernizacja gospodarstw rolnych”, może wystąpić rolnik posiadający gospodarstwo o powierzchni co najmniej 1 ha i nie większe niż 300 ha, prowadzący działalność zarobkową w ramach produkcji zwierzęcej lub roślinnej,
o czym ma świadczyć wykazany przychód w wysokości co najmniej 5 tys. zł, odnotowany
w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku. Konieczna jest także obecność w krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

Dofinansowaniem z ARiMR mogą zostać objęte trzy kategorie inwestycji: ulepszające już istniejące instalacje nawadniające; powiększające obszar nawadniania; jednocześnie powiększające obszar nawadniania oraz ulepszające już istniejące instalacje. Wsparcie finansowe na jednego beneficjenta i jedno gospodarstwo wynosi maksymalnie 100 tys. zł, przy czym refundacji podlega 50 proc. kosztów poniesionych na realizację inwestycji
(60 proc. w przypadku młodego rolnika).

W związku z ogłoszonym w Polsce stanem epidemii, która ograniczyła możliwość osobistego załatwiania spraw przez rolników w placówkach ARiMR, wnioski w obu naborach można przekazać do oddziałów regionalnych w następujący sposób: w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą, za pośrednictwem platformy ePUAP lub pocztą tradycyjną. Wnioski można również dostarczyć do specjalnych wrzutni, które ustawione są w placówkach terenowych Agencji.

Więcej informacji: www.arimr.gov.pl

 

Informacja

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: czwartek, 23 kwiecień 2020 08:21
Super User
Odsłony: 5504

 

KASA ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO zachęca do zapoznania się z listą kontrolną, przy pomocy której można kompleksowo zidentyfikować potencjalne źródła zagrożeń występujących w gospodarstwie, podczas pracy z maszynami.

Lista kontrolna – ocena gospodarstwa rolnego pod katem zagrożeń przyczyniających się do zaistnienia wypadków z udziałem maszyn i urządzeń rolniczych dostępna jest na stronie internetowej KRUS-u pod linkiem:

https://www.krus.gov.pl/fileadmin/moje_dokumenty/obrazki/Dokumenty/Wydarzenia_2020/kampanie_2020/lista_kontrolna_maszyny_2020.pdf

 

KRUS zachęca również do przeprowadzenia w swoim gospodarstwie oceny ryzyka wypadków z grupy „upadek osób” w oparciu o listę kontrolną.

Lista kontrolna – Ocena gospodarstwa rolnego pod katem zagrożeń przyczyniających się do zaistnienia ryzyka wypadków z grupy „upadek osób” dostępna jest na stronie internetowej KRUS-u pod linkiem:

https://www.krus.gov.pl/fileadmin/moje_dokumenty/dokumenty/prewencja/Lista_kontrolna_Upadek_2020_2.pdf

 

Kasa zaprasza do zapoznania się z materiałami w postaci komunikatów, filmów, broszur, plakatów, ulotek znajdujących się na stronie www.krus.gov.pl

 

Jsteśmy z Wami

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: wtorek, 21 kwiecień 2020 07:11
Super User
Odsłony: 5609

 

Serdecznie dziękujemy lekarzom, pielęgniarkom, ratownikom za poświęcenie, trud oraz codzienny wysiłek w Waszej ofiarnej służbie w pełni nastawionej na pomoc drugiemu człowiekowi.

Z wyrazami szacunku

Burmistrz Miasta i Gminy Sanniki
wraz z pracownikami
oraz
Rada Miasta i Gminy Sanniki

 

 

 

Wsparcie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: czwartek, 16 kwiecień 2020 09:23
Super User
Odsłony: 5625

 

Wsparcie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - .pdf

 

CHROŃ PSZCZOŁY I INNE OWADY ZAPYLAJĄCE

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: czwartek, 16 kwiecień 2020 09:15
Super User
Odsłony: 5660

 

Mając na uwadze z rozpoczynający się sezon wegetacyjny i kwitnienie roślin będących pożytkiem dla owadów zapylających pamiętajmy że:nieprawidłowo wykonywane

zabiegi chemicznej ochrony roślin niosą zagrożenie dla pszczół i innych zapylaczy.

 

Wykonując zabiegi środkami ochrony roślin należy w szczególności:

  • stosować wyłącznie środki ochrony roślin dopuszczone do obrotu i stosowania na podstawie wydanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zezwoleń lub pozwoleń na handel równoległy; 
  • stosować środki ochrony roślin zgodnie z warunkami określonymi w etykiecie,
  • używać środków ochrony roślin w taki sposób, aby minimalizować negatywny wpływ zabiegów chemicznych na organizmy niebędące celem zabiegu; 
  • nie wykonywać zabiegów w warunkach sprzyjających znoszeniu cieczy użytkowej podczas zabiegu (przy prędkości wiatru większej niż 4 m/s),
  • zachowywać minimalne odległości od pasiek tj. 20 m dla opryskiwaczy polowych i sadowniczych,
  • nie stosować preparatów toksycznych dla pszczół w okresie kwitnienia roślin uprawnych oraz w uprawach, na których występują kwitnące chwasty,
  • wykonywać zabiegi po zakończonych lotach owadów zapylających,
  • stosować środki ochrony roślin w taki sposób, aby minimalizować negatywny wpływ zabiegów chemicznych na organizmy nie będące celem zabiegu, w tym przeciwdziałać znoszeniu środków ochrony roślin,
  • stosować środki ochrony roślin z uwzględnieniem zasad integrowanej ochrony roślin, zwracając szczególną uwagę na ochronę organizmów pożytecznych oraz stwarzanie warunków sprzyjających ich występowaniu.

 

Upadki pszczół z terenu woj. mazowieckiego, których przyczyną może być nieprawidłowe stosowanie środków ochrony roślin należy zgłaszać do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Warszawie. Dane kontaktowe zamieszczone są pod adresem: http://piorin.gov.pl/mz-struktura/mz-ot/

 

DODATKOWE INFORMACJE:

Zgodnie z art. 31 ust. 4 lit. b ww. rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1107/2009 z dnia 21 października 2009 r. dotyczącego wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin i uchylającego dyrektywy Rady 79/117/EWG i 91/414/EWG, wymogi związane ze stosowaniem środka ochrony roślin mogą zawierać obowiązek poinformowania przed użyciem środka wszystkich sąsiadów, którzy mogą być narażeni na znoszenie cieczy roboczej
i którzy zwrócili się o taką informację.Etykiety środków zawierają stosowne zapisy w tym zakresie.

 

Przykładowe materiały edukacyjne dotyczące ochrony owadów zapylających dostępne są pod adresami:

http://piorin.gov.pl/gi-aktualnosci/bezpieczne-stosowanie-srodkow-ochrony-roslin,358.html

http://piorin.gov.pl/gi-aktualnosci/pamietajmy-o-pszczolach,219.html

http://piorin.gov.pl/gi-aktualnosci/bezpieczne-dla-pszczol-stosowanie-srodkow-ochrony-roslin,163.html

http://piorin.gov.pl/gi-aktualnosci/chronmy-pszczoly,108.html

 

ARiMR: dopłaty 2020 – nowy termin składania oświadczeń

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Kategoria: Różne
Opublikowano: piątek, 10 kwiecień 2020 11:19
Super User
Odsłony: 5716

 

Ze względu na trwający stan epidemii ulega zmianie termin na złożenie oświadczenia potwierdzającego brak zmian w 2020 roku w odniesieniu do wniosku o przyznanie płatności złożonego w roku 2019.

Oświadczenia potwierdzające brak zmian w stosunku do wniosku o dopłaty z roku 2019 można składać od 2 marca 2020 r. Do 8 kwietnia Agencja zarejestrowała 103,5 tys. prawidłowo złożonych oświadczeń.

W tym roku, ze względu na epidemię koronawirusa i konieczność ograniczenia bezpośredniego kontaktu pracowników biur powiatowych z interesantami, ARiMR udostępniła rolnikom szeroki wachlarz możliwości składania oświadczeń – można je wysłać pocztą, złożyć poprzez platformę ePUAP lub wysłać zeskanowane dokumenty pocztą elektroniczną na adres mailowy biura powiatowego,
a oryginał dostarczyć w terminie późniejszym. Dokumenty można również pozostawić
w udostępnionych przy wejściach do biur powiatowych wrzutniach lub urnach.

Rolnicy uprawnieni do złożenia oświadczenia mogą zalogować się do aplikacji eWniosekPlus i złożyć wniosek przez internet. Przyjmowanie wniosków o dopłaty drogą elektroniczną, za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, ruszyło 15 marca 2020 r. Do 8 kwietnia w ARiMR zarejestrowano blisko 120 tys. e-wniosków.

Zgodnie z zapisami ustawy COVID-19, ze względu na zawieszenie terminu, podpisane oświadczenie potwierdzające brak zmian będzie można złożyć w terminie 15 dni kalendarzowych po odwołaniu stanu zagrożenia epidemicznego (epidemii), ale nie później niż do ostatniego dnia składania wniosków o przyznanie płatności.

 

Więcej artykułów…

  1. Harmonogram wywozu odpadów
  2. Życzenia wielkanocne
  3. Święto Chrztu Polski
  4. Tarcza antykryzysowa dla rolników
  5. Ankieta
  6. Tarcza Antykryzysowa – wsparcie z ZUS
  7. Ankieta do celów badawczych
  8. Informacja ARiMR
  9. Konkurs KRUS
  10. Plakat

Strona 5 z 19

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Następny artykuł
  • koniec