Różne

Nabór na urzędników wyborczych

 

informuję, iż na podstawie Uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 12 marca 2018 r. zmieniającej uchwałę w sprawie określenia liczby, trybu i warunków powoływania urzędników wyborczych  termin naboru kandydatów na urzędników wyborczych został przedłużony do dnia 6 kwietnia br.

Informacje dot. naboru znajdują się pod adresem:  http://plock.kbw.gov.pl/779_Urzednicy_wyborczy/1/24541_Do_6_kwietnia_Dyrektor_Delegatury_KBW_w_Plocku_przyjmuje_zgloszenia_kandydatow_na_funkcje_urzednika_wyborczego

 

 

1% podatku

 

 

XVI edycja Ogólnokrajowego Konkursu

 

XVI edycja Ogólnokrajowego Konkursu BEZPIECZNE GOSPODARSTWO ROLNE

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza właścicieli gospodarstw rolnych do udziału w XVI edycji Ogólnokrajowego Konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne. Głównymi organizatorami Konkursu są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwowa Inspekcja Pracy oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Patronat Honorowy sprawuje Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda.

Celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwach rolnych.
Przy ocenie gospodarstw komisje konkursowe wezmą pod uwagę: organizację obejścia i podwórza gospodarstwa, ład i porządek w obrębie podwórza, zabudowań i stanowisk pracy, stan techniczny budynków inwentarskich i gospodarczych, stan techniczny maszyn, urządzeń
i stosowanych narzędzi, warunki obsługi i bytowania zwierząt gospodarskich oraz inne elementy pracy rolnika.

Do Konkursu mogą być zgłaszane gospodarstwa, których właścicielami są osoby pełnoletnie, prowadzące produkcyjną działalność rolniczą i ubezpieczone w KRUS.

Konkurs przebiegać będzie w trzech etapach: regionalnym, wojewódzkim i centralnym.

Rolnicy zainteresowani udziałem w Konkursie powinni wypełnić formularz zgłoszeniowy, dostępny w placówkach terenowych Kasy, w OR KRUS oraz na stronie internetowej www.krus.gov.pl.

Wypełniony i podpisany formularz należy złożyć do najbliższej Placówki Terenowej KRUS w nieprzekraczalnym terminie do końca marca 2018 r.

 

Konkursu o Laur

 

Samorząd Województwa Mazowieckiego, mając na uwadze potrzebę promowania produktów żywnościowych wytwarzanych przez mazowieckich producentów żywności organizuje XI edycję Konkursu o Laur Marszałka Województwa Mazowieckiego dla mazowieckich producentów żywności za najlepszy produkt roku 2017

Konkurs zaplanowany został z myślą o jak najszerszym gronie producentów żywności z terenu województwa mazowieckiego. Szeroka formuła Konkursu pozwala na skierowanie zaproszenia do udziału nie tylko do firm komercyjnych, ale także do podmiotów i organizacji zajmujących się wytwarzaniem żywności na mniejszą skalę, takich jak: koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, gospodarstwa agroturystyczne, gospodarstwa ekologiczne, osoby fizyczne. Oczekujemy także na produkty zgłaszane przez jednostki samorządu terytorialnego, wszelkie organizacje i stowarzyszenia zainteresowane żywnością, w tym żywnością lokalną  i tradycyjną.  Zgłoszony produkt powinien być powtarzalny, by można go było promować przy różnych okazjach. 

Celem konkursu jest wyłonienie i nagrodzenie producentów wyróżniających się wysoką jakością produkcji, kultywowaniem i popularyzowaniem mazowieckiej tradycji kulinarnej, a także oryginalnością i innowacyjnością w podejściu do tematu żywności i przetwórstwa oraz promocji mazowieckiej żywności.

Zgłoszenia do konkursu należy składać wyłącznie drogą pocztową na załączonym Formularzu zgłoszenia do konkursu, w terminie do 28 lutego 2018 roku na podany poniżej adres korespondencyjny. Zasady uczestnictwa i przeprowadzania Konkursu zawarte są w załączonym Regulaminie Konkursu o Laur Marszałka Województwa Mazowieckiego dla mazowieckich producentów żywności za najlepszy produkt roku 2017.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z pracownikami Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich pod numerami telefonów: (22) 59-79-116 lub (022) 59-79-146, bądź drogą elektroniczną na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Załączniki - .zip

 

Ogłoszenie

 

 

Podpisz i wyślij JPK_VAT z Profilem Zaufanym

 

Coraz mniej czasu pozostało mikroprzedsiębiorcom na przesłanie pierwszego JPK_VAT (do 26 lutego). Aby mieć pewność skutecznej realizacji tego obowiązku, warto jak najszybciej założyć Profil Zaufany, a dzięki niemu szybko i bezpiecznie wysłać dokumenty do systemu skarbowego.

Od 1 stycznia najmniejsi przedsiębiorcy –płatnicy VAT, zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie (także prowadzący jednoosobowe działalności gospodarcze) - najpóźniej do 26 lutego 2018 r.po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT).

JPK_VAT przesyła się wyłącznie elektronicznie. Do podpisania JPK_VAT potrzebny jest bezpłatny Profil Zaufany (eGO) lub certyfikat kwalifikowany (płatny, komercyjny sposób autoryzacji danych).

Z Profilem Zaufanym na pewno się uda

Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej. Warto założyć go jak najszybciej.

Profil Zaufany można założyć przez internet, na dwa sposoby – za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym.

Ważne: udając się do Punktu Potwierdzającego pamiętaj o zabraniu dowodu osobistego. Już teraz sprawdź jego ważność!

Wszystkie informacje oraz odpowiedzi na pytania jak założyć Profil Zaufany znajdziesz na stronie www.pz.gov.pl

Załóż Profil Zaufany – krok po kroku– zobacz film.

Dodatkowo, aby zapewnić płynny proces przesyłania JPK_VAT, Ministerstwo Finansów zdecydowało o czasowym uruchomieniu możliwości uwierzytelniania pliku tak zwanymi danymi autoryzującymi. Podobne rozwiązanie funkcjonuje przy podpisywaniu rocznego zeznania podatkowego.

Jak złożyć JPK_VAT?

Plik JPK można wygenerować i wysłać:

  • Samodzielnie i bezpłatnie przy użyciu narzędzi Ministerstwa Finansów (np. aplikacji e-mikrofirma). Więcej informacji TUTAJ,
  • Samodzielnie przez swój program księgowy,
  • Może to zrobić księgowy zatrudniony przez firmę,
  • Może to zrobić biuro rachunkowe przez swój program.

Ministerstwo Finansów udostępnia bezpłatne i bezpieczne narzędzie do utworzenia i wysłania JPK_VAT –  wejdź na www.jpk.mf.gov.pl i dowiedz się więcej.

Jak przygotować plik JPK_VAT i jak go podpisać Profilem Zaufanym?

Aby ułatwić przesyłanie JPK_VAT wszystkim tym, którzy wykorzystują programy księgowe, a chcą wykorzystać Profil Zaufany, Ministerstwo Cyfryzacji udostępniło dedykowaną im usługę do podpisu pliku metadanych JPK_VAT.

Tutaj znajdziesz jej szczegóły: https://obywatel.gov.pl/podatki/podpisz-jpk_vat-profilem-zaufanym

Jeśli korzystasz z programu księgowego, wygenerowany w programie plik metadanych JPK_VAT przed wysłaniem możesz podpisać przy pomocy ww. usługi. W tym celu wybierz przycisk „Podpisz plik” i zaloguj się do swojego Profilu Zaufanego. Dodaj prawidłowo przygotowany w programie księgowym plik metadanych JPK_VAT, a następnie podpisz go Profilem Zaufanym z wykorzystaniem kodu autoryzacyjnego, który otrzymasz sms-em. Zapisz plik na dysku swojego komputera, a następnie prześlij za pomocą swojego programu księgowego.

Plik JPK_VAT może też przesłać za pomocą aplikacji udostępnionych przez Ministerstwo Finansów – TUTAJ.

Infolinia KIS i dyżury ekspertów w urzędach skarbowych

Informacje w zakresie zakładania Profilu Zaufanego (eGO) można uzyskać korzystając z infolinii Krajowej Informacji Skarbowej. Wystarczy, od poniedziałku do piątku, w godz. 7.00-18.00, zadzwonić pod numery 801 055 055 (z tel. stacjonarnych) oraz 22 330 03 30 (z tel. komórkowych). Po wybraniu w systemie zapowiedzi numeru 7 nastąpi przekierowanie do konsultantów w Ministerstwie Cyfryzacji, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania związane z zakładaniem i potwierdzaniem bezpłatnego Profilu Zaufanego (eGO).  

Infolinia KIS czynna będzie także w soboty 17 i 24 lutego (w godzinach od 9 do 13).

Zachęcamy również do kontaktu z ekspertami w urzędach skarbowych.

W każdym urzędzie skarbowym w Polsce wyznaczeni są specjalni koordynatorzy do obsługi w zakresie JPK_VAT. Oni również będą pełnili dyżury 17 i 24 lutego (soboty).

 

Wydział Komunikacji

Ministerstwo Cyfryzacji

 

Informacja

 

 

Zaproszenie na konferencję

 

Instytut Ogrodnictwa zaprasza na 60 Jubileuszową Ogólnopolską Konferencję Ochrony Roślin Sadowniczych „Racjonalna ochrona – minimum pozostałości pestycydów”, która odbędzie się 6-7 marca 2018 r. w Kinoteatrze Polonez (ul. Wita Stwosza 2/4) w Skierniewicach.

Więcej informacji www.inhort.pl

Udział w konferencji jest bezpłatny. Uprzejmie prosimy o potwierdzenie uczestnictwa telefonicznie: 46 834 54 50, 500 095 978, lub mailowo e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  

Zaproszenie i program w załączeniu.

 

Nowa polityka spójności

 

Unia Europejska rozpoczyna konsultacje dotyczące polityki spójności po 2020. Warto, abyśmy wzięli w nich aktywny udział. To bowiem pierwszy krok w ważnej walce o pieniądze dla Mazowsza na kolejną perspektywę.

Od 1 stycznia br. po kilkuletnich staraniach, Mazowsze choć pozostaje jednym województwem, na potrzeby unijnych statystyk traktowane jest jako dwa obszary – obszar metropolitalny Warszawy i pozostała część regionu. – Dzięki temu podziałowi możemy liczyć na większe środki unijne w ramach nowej perspektywy oraz na ich przypisanie do działań, które są najbardziej potrzebne na Mazowszu – podkreśla marszałek Adam Struzik.

Obecnie Mazowsze przygotowuje się do negocjacji z Komisją Europejską budżetu UE na lata 2021-2027. To właśnie od nich zależeć będzie to, jakie wsparcie z funduszy europejskich otrzyma Polska i Mazowsze. Polityka spójności to jedna z najważniejszych wspólnych polityk Unii Europejskiej. Dzięki niej nasz region w przeciągu ostatnich kilku lat zmienił się nie do poznania. Środki, które otrzymujemy w ramach polityki spójności przeznaczamy na modernizację naszych dróg, szkół, szpitali czy miast. Pomagają one również rozwijać przedsiębiorczość i wspierają badania tak, aby nasz region był innowacyjnym liderem nie tylko w Polsce, ale i w Unii Europejskiej.

Od 2007 r. dzięki środkom unijnym udało się na Mazowszu zmodernizować i wybudować ponad 1,3 tys. km dróg, kupić ponad 5,6 tys. sztuk różnego typu sprzętu medycznego do szpitali czy choćby zainwestować ponad 1,7 mld zł w przejście na gospodarkę niskoemisyjną. W ciągu tych ostatnich 11 lat wypłaciliśmy już mazowieckim przedsiębiorcom, gminom, miastom i powiatom łącznie 8,5 mld zł. Do 2020 r. mamy do rozdysponowania jeszcze 4,2 mld zł. Dzięki temu możemy modernizować i poprawiać warunki życia i pracy w naszym otoczeniu podsumowuje dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich w UMWM Marcin Wajda.

Przygotowując propozycję regulacji na budżet po 2020 r., Komisja Europejska apeluje do wszystkich mieszkańców UE o zabranie głosu w tej sprawie. Swoją opinię mogą wyrazić wszyscy zarówno przedstawiciele urzędów, jak i osób fizycznych, przedsiębiorców, ośrodków naukowych, instytucji kultury, szpitali, organizacji pozarządowych itp. Liczy się głos każdego z nas. Aby odpowiedzieć na apel wystarczy wypełnić zamieszczoną na stronie Komisji Europejskiej ankietę, która dostępna jest w języku polskim. – Zachęcam więc wszystkich Państwa do wypełnienia ankiety. Musimy zdecydować o tym, na co przeznaczone zostaną nasze pieniądze. Musimy zdecydować o przyszłości Mazowsza, Polski i Unii Europejskiej. Nie pozwólmy żeby zdecydowali za nas inni. Sprawmy, aby głos Mazowsza był słyszalny w Brukseli – podkreśla marszałek Adam Struzik.

Ankiety można wypełniać do 8 marca 2018 r. pod adresem (z listy po prawej stronie dwukrotnie należy wybrać język polski): https://goo.gl/G5Cf8c

Dla mojego pokolenia UE to nie tylko wsparcie finansowe, ale też wartości i idee. To poczucie jedności i europejskiej wspólnoty. Po tylu latach wsparcia pięknym gestem otwierającym serca jest słowo „dziękuję”. Wiele osób ma problem z jego wypowiedzeniem, a tak być nie powinno. Dlatego gorąco zachęcam wszystkich tych, którzy widzą, jak bardzo nasz kraj zmienił się dzięki pomocy UE – podziękujmy za to wsparcie – powiedział podczas konferencji Olgierd Łukaszewicz, prezes ZASP inicjator akcji My, OBYWATELE UNII EUROPEJSKIEJ.