Aktualności

Nabór partnera do projektu

 

Ogłoszenie o otwartym naborze partnera do wspólnej realizacji projektu

w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.1.1 Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych).

Gmina Sanniki działając zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2017 r. poz. 1475), ogłasza otwarty nabór na partnera pochodzącego spoza sektora finansów publicznych, do wspólnej realizacji projektu, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.1.1 Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych), którego Wnioskodawcą będzie Gmina Sanniki. Szczegółowe zasady partnerstwa określa Regulamin konkursu stanowiący załącznik do ogłoszenia. 

Nabór Partnera odbywać się będzie w terminie 21 dni od dnia opublikowania ogłoszenia na stronie internetowej Urzędu Gminy w Sannikach tj. do dnia do dnia 21.12.2017r.

Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z adnotacją „Konkurs na wybór partnera do projektu w ramach Oś priorytetowa X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.1.1 Edukacja ogólna (w tym w szkołach zawodowych)”, osobiście lub drogą pocztową na adres: Urząd Gminy
w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki, pokój nr 10 (sekretariat) w terminie do dnia 21.12.2017r.(decyduje data wpływu do Urzędu).

Wszelkie pytania związane z prowadzonym naborem należy kierować w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy w Sannikach, ul. Warszawska 169, 09-540 Sanniki lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Wójt Gminy Sanniki

/Gabriel Wieczorek/

 

załączniki:

załącznik nr 1 – Regulamin Konkursu

załącznik nr 2 – Formularz Ofertowy

 

Nabory - powierzenie grantów

 

W związku z zaplanowanym naborem o powierzenie grantów od dnia 30 listopada do dnia 15 grudnia 2017 r. w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW na lata 2014-2020:

Odnośnik 1

Odnośnik 2

Odnośnik 3

 

Komunikat ZUS

 

e-Składka – proste płatności do ZUS

Od 1 stycznia 2018 r. zmienią się zasady rozliczeń z ZUS. Przedsiębiorcy do końca roku dostaną jeden indywidualny numer rachunku składkowego. Nie będą już aktywne dotychczasowe numery rachunków, na które przedsiębiorcy opłacali składki. Więcej informacji na www.zus.pl/eskladka oraz telefonicznie 22 560 16 00.

 

E-Składka – jeden przelew na własny rachunek w ZUS

Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będąopłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego.

Informację  o numerze tego rachunku płatnik składek dostanie z ZUS listem poleconym w czwartym kwartale 2017 r.Oczywiście list dotrze do płatnika, gdy ZUS zna jego aktualny adres. Jeśli nie zgłosił zmiany danych powinien to zrobić jak najszybciej.

Ważne! Jeśli płatnik do końca grudnia 2017 r. nie otrzyma informacji o numerze rachunku składkowego albo zgubi list, powinien zgłosić się do ZUS albo zadzwonić do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (nr tel. 22 560 16 00).

Od 1 stycznia 2018 r. wszystkie składki, bez względu na okres którego dotyczą, trzeba wpłacać na indywidulany numer rachunku składkowego. Jeśli płatnik nie będzie znał swojego numeru rachunku składkowego, nie opłaci w 2018 r. składek. Dotychczasowe rachunki będą zamknięte.

Szybciej i taniej

W 2018 r. płatnik jednym przelewem opłaci składki na:

  • ubezpieczenia społeczne (emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe),
  • ubezpieczenie zdrowotne,
  • Fundusz Pracy,
  • Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,
  • Fundusz Emerytur Pomostowych.

Oznacza to, że zamiast trzech albo czterech przelewów będzie wypełniał tylko jeden. Poniesie też niższe koszty. Uniknie także popełnienia wielu błędów, bo nie będzie podawał w przelewie,tak jak obecnie, danych identyfikacyjnych m.in. NIP, numeru REGON czy PESEL, a także  okresu i typu wpłaty.

Natychmiastowe rozliczenie

Dzięki temu, że płatnik będzie miał swój numer rachunku składkowego, ZUS od razu zaksięguje wpłaty na jego koncie. Będąone automatycznie powiązane z jego kontem(kontem płatnika składek).

Proporcjonalny podział

Płatnik nie będzie podawał w przelewie,jakie składki opłaca i za jaki okres. ZUS każdą wpłatę  podzieli proporcjonalnie na wszystkie ubezpieczenia i fundusze. Zrobi to na postawie składek za ostatni miesiąc, które płatnik wpisał do deklaracji rozliczeniowej albo

które wpisał ZUS, jeśli płatnik był zwolniony z jej przekazywania.

Ważne!

Jeśli płatnik będzie miał długi składkowe, to wpłata pokryje najstarszą należność. Dzięki temu nie będą rosły odsetki za zwłokę.

Długi a ubezpieczenie chorobowe

Płatnik, który ma długi składkowe, nie będzie mógł w 2018 r. opłacić tylko bieżących składek na ubezpieczenia społeczne (w tym na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe), aby korzystać  ze świadczeń z ubezpieczenia chorobowego(np. z zasiłku chorobowego).

Jego wpłata pokryje najpierw zaległości z odsetkami, a dopiero potem bieżące składki.Poza tym wpłata będzie rozdzielona proporcjonalnie na wszystkie składki.

Jeśli przedsiębiorca nie może spłacić całego zadłużenia a chce podlegać dobrowolnemu ubezpieczeniu chorobowemu i otrzymywać z niego w razie potrzeby świadczenia, to powinien skorzystać z układu ratalnego. Gdy go podpisze ZUS rozliczy jego wpłatę zgodnie z terminem wymagalności ratyi bieżących składek. Taka umowa zapewni mu objęcie ubezpieczeniem chorobowym i prawo do świadczeń. W zawarciu układu pomogą doradcy ZUS. Z ich pomocy można skorzystać w każdym oddziale Zakładu.Płatnik, który podpisze układ ratalny  będzie spłacał raty na indywidualny numer rachunku składkowego odrębnym przelewem (w terminie wyznaczonym dla kolejnych rat). Będzie mógł również opłacić ratę i bieżącą składkę jedną wpłatą, jeśli zrobi to przed terminem wyznaczonym dla obu tych należności.

Więcej informacji o e-Składce znajduje się na stronie www.zus.pl/eskladka

Załączniki - .zip

 

Obwieszczenie

 

O B W I E S Z C Z E N I E / O G Ł O S Z E N I E

WÓJTA GMINY SANNIKI

Z DNIA 03 LISTOPADA 2017 R.  

o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Sanniki dla terenów w granicach wyznaczonych w obrębach Lwówek i Krubin

Na podstawie art. 17 pkt 9 i 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073) oraz art. 30, art. 39 ust. 1, art. 40, art. 46 pkt 1, art.  54 ust. 2 i 3, ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania
na środowisko (Dz.U. z 2012 r. poz. 472)
,w związku z podjętą uchwałą Nr 161/XLVI/2017 Rady Gminy Sanniki
z dnia 14 sierpnia 2017
r. oraz uchwałą Nr 162/XLVII/2017 Rady Gminy Sanniki z dnia 24 sierpnia 2017 r.

 

zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Sanniki dla terenów w granicach wyznaczonych w obrębach Lwówek i Krubin (zwanym dalej „Projektem zmiany MPZP”) wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do Projektu zmiany MPZP,


w dniach od 13.11.2017r. do 05.12.2017r. :

  • w siedzibie Urzędu Gminy w Sannikach, przy ulicy Warszawskiej Nr 169 w Sannikach 09-540 Sanniki, w godzinach urzędowania Urzędu Gminy Sanniki w sali Nr 14 piętro Nr 1oraz
  • w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Sanniki na stronie internetowej http://sanniki.bip.org.pl

 

Dyskusja publiczna nad przyjętymi rozwiązaniami w Projekcie zmiany MPZP odbędzie się w dniu 01.12.2017 r.
w siedzibie Urzędu Gminy w Sannikach, przy ulicy Warszawskiej Nr 169 w Sannikach 09-540 Sanniki, o godz. 16.00 w sali posiedzeń Rady Gminy.

 

Osoby prawne i fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą wnosić uwagi do wyłożonych dokumentów. Uwagi i wnioski należy składać:

- w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy w Sannikach, przy ulicy Warszawskiej Nr 169 w Sannikach 09-540 Sanniki,

- ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Gminy w Sannikach, przy ulicy Warszawskiej Nr 169 w Sannikach 09-540 Sanniki
w pokoju Nr 14, piętro Nr 1,

- za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich podpisem elektronicznym, na podany adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy,
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 20.12.2017 r. włącznie.

Jednocześnie, w związku z postępowaniem w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, informujemy
że zainteresowani mogą zapoznać się z niezbędną dokumentacją wraz możliwością składania uwag i wniosków w siedzibie Urzędu Gminy w Sannikach przy ulicy Warszawskiej Nr 169 w Sannikach 09-540 Sanniki w pokoju Nr 14 piętro Nr 1
oraz na stronie Urzędu Gminy Sanniki: http://sanniki.bip.org.pl.

W przedmiotowej sprawie postępowanie o transgranicznym oddziaływaniu na środowisko nie jest prowadzone.

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Wójt Gminy Sanniki. Wnioski/uwagi złożone po terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.

 

Wójt Gminy Sanniki

Gabriel Wieczorek

  ppis.pdf
  prognoza_srodowiskowa_do_zm_mpzp_lwowka_i_krubina.pdf
  projekt_zm_mpzp_lwowka_i_krubina.pdf
  rdos.pdf

 

 

Informacja dla bezrobotnych zainteresowanych dofinansowaniem działalności gospodarczej

 

          Powiatowy Urząd Pracy w Gostyninie informuje, że nadal posiada środki na podjęcie działalności gospodarczej „dotacji” w kwocie 20 000 PLN dla 5 osób bezrobotnych (w tym kobiet i mężczyzn) w ramach projektu pozakonkursowego: „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie gostynińskim (II)” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Oś Priorytetowa I, Działanie 1.1, Poddziałanie 1.1.1. Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER).

Uczestnikami projektu mogą być osoby młode do 30 roku życia bez pracy, zarejestrowane w PUP jako bezrobotne (należące do II profilu pomocy), które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET) zgodnie z definicją osoby z kategorii NEET przyjętą w Programie Operacyjnym  PO WER 2014-2020.

Osoby z kategorii NEET- to osoby młode, które spełniają łącznie trzy następujące warunki:

  • nie pracują,
  • nie kształcą się (tj. nie uczestniczą w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym),
  • nie szkolą się (tj. nie uczestniczą w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy. W procesie oceny czy dana osoba się nie szkoli, a co za tym idzie kwalifikuje się do kategorii NEET, będzie badane czy brała ona udział w tego typu formie aktywizacji, finansowanej ze środków publicznych w okresie ostatnich 4 tygodni),

Wsparcie dla osób młodych będzie udzielane zgodnie za standardami określonymi w Planie realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce tzn. w ciągu 4 miesięcy zostanie zapewniona wysokiej jakości oferta zatrudnienia, dalszego kształcenia, przyuczenia do zawodu lub stażu dla grup:

  • osoby do 25 r.ż. - 4 miesiące liczone od dnia rejestracji w urzędzie,
  • osoby powyżej 25 r.ż. – 4 miesiące liczone są od dnia przystąpienia do projektu.

Szczegółowe informacje oraz druk wniosku wraz z formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis można pobrać osobiście w siedzibie Urzędu, pok. 23 II piętro lub ze strony internetowej www.pup-gostynin.pl z zakładki: Środki na podjęcie działalności gospodarczej  wniosek.

Z możliwości sprawdzenia wniosku każda osoba ubiegająca się o „dotację” w danym naborze, może skorzystać tylko raz.

Nabór będzie prowadzony do wyczerpania limitu środków.

 

Informacja (Bezpłatne szkolenie)

 

Lokalna Grupa Działania AKTYWNI RAZEM serdecznie zaprasza na bezpłatne szkolenie dotyczące spółdzielni socjalnych
Termin: 23 października 2017 r., godz. 12.00 – 16.00
Miejsce: Stowarzyszenie Ekologiczno – Kulturalne ZIARNO, Grzybów 1/2, gm. Słubice
 
W PROGRAMIE:
•    Idea ekonomii społecznej, przykłady podmiotów ekonomii społecznej, spółdzielnia socjalna w Polsce i w Europie
•    Podstawy prawne, zakres działania spółdzielni socjalnych, założyciele i członkowie spółdzielni socjalnej
•    Praktyczne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej przez spółdzielnię socjalną (rozliczenia z ZUS, US), budowanie rynku przez spółdzielnię socjalną
•    Case study spółdzielni „Cor et manus. Jak u Eli”: historia, motywacja dla jej utworzenia, czynniki sukcesu, wnioski z procesu tworzenia i dotychczasowej działalności

 

Bieg w Szuwarach

 

 

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich

 

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich działający w Oddziale Zamiejscowym w Płocku Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych zaprasza mieszkańców gminy Sanniki na bezpłatne konsultacje w ramach Mobilnego Punktu Informacyjnego, który odbędzie się w Urzędzie Gminy Sanniki (Sala Posiedzeń) w dniu 26.10.2017 r. (czwartek) w godzinach 10:00 – 14:00.

Podczas Mobilnego Punktu Informacyjnego będzie można uzyskać informację o możliwościach otrzymania dofinansowania z Funduszy Europejskich oraz o zasadach ubiegania się o dotację. Konsultant przedstawi aktualne możliwości wsparcia – w tym również pożyczki i poręczenia finansowe ze środków UE przeznaczone na rozpoczęcie czy rozwój działalności gospodarczej. Wskaże osobom zainteresowanych kierunki wsparcia w ramach nowej perspektywy finansowej 2014-2020, a także poinformuje do jakiej instytucji należy się zwrócić w przypadku ubiegania się o wsparcie.

 

Informacja